Brand turistic Medias

Constituirea unei noi concepţii despre valorile turistice ale Mediaşului este posibilă doar prin crearea unui element vehicul al transmiterii mesajelor tradiţionale ale spaţiului istoric. Existenţa unui brand turistic al Mediaşului satisface această necesitate şi energizează polarizarea turismului cultural către nucleul istoric. 
Începând cu 23 mai 2009, “Mediaş. Misterele din Cetatea Luminii” este deviza sub care administraţia locală va încerca atragerea turiştilor dornici de confruntarea cu provocările medievale, puse acum în lumină într-o nouă formulă, mai atractivă. Păstrând ca element de importanţă majoră Turnul Trompeţilor, simbol tradiţional, arhicunoscut în arhitectura Mediaşului, brandul lansat poate deschide o nelimitată perspectivă de acumulare a diferite elemente ce se pot reuni sub cupola titulaturii de “mistere”. Aceasta pentru că la istorisirile şi legendele turnului înclinat, ale gemenilor, ale unui cult feminin, ale strugurilor de aur, ale decoraţiunilor cu simboluri solare, ale detaliilor francmasonice, se adaugă multe altele ce îmbogăţesc misteriosul  tezaur istoric al cetăţii noastre: Turre Pitz, tuneluri subterane, breslele, Torcătoarea, heraldica, fortificaţiile etc. 
Brandul Mediaşului se doreşte a fi un concept deschis, acumulativ, o cupolă sub care să se regăsească toţi cei care în timp, cu sufletul deschis, şi-au adus sau doresc să îşi aducă sprijinul la imaginea comunităţii prin relatarea unor poveşti din vechime, prin elaborarea unor lucrări de cercetare ştiinţifică sau beletristică.